با قلبی فشرده به کـــروبــی رای می دهم

دلم به درد می آید واقعا ، سهم ما از سرنوشت نباید این می بود که اینگونه ناجوانمردانه و بیشرمانه به بازی گرفته شویم ، بازی که دو سر باخت برای ما و دو سر بُرد برای آنان طراحی شده است.
بیشتر ما دوست نداشتیم در چنین نمایش انتخاباتی شرکت کنیم ، انتخاباتی که فقط تحقیر حقوق انسانی و شهروندی ماست.
مردمی که از داشتن یک رئیس جمهور وقیح و خائن خسته و سرافکنده شده اند ، در پی این هستند که فرد دیگری را جایگزین کنند و جو آنگونه است که فقط هدف این است که احمدی نژاد رئیس جمهور نشود و آنچنان این جو هیجان زده فراگیر شده است که نمی توانند بقیه داستان را ببینند ، که خود نظام هم میداند که احمدی نژاد به تاریخ انقضای خود رسیده است و با شناخت از جو موجود جامعه ، فرد دیگری را که خود صلاح می دانسته اند و میانه رو تر است با قدری رنگ اصلاح طلبی به مردم و جوانان معرفی کردند و برنامه ریزی های زیرکانه ای در جهت فراگیر کردن این شور، بین مردم کردند تا مطمئن شوند که در یک انتخاب مردمی کاندیدای مورد نظر آنان رای خواهد آورد .
دلم به درد می آید که رنگی که نشانه تفوق اعراب بر ایران است اینگونه در بین مردمم همه گیر می شود و مردم ناآگاهانه در حالی که با عشق و شور سعی می کنند کاری به نفع ایران انجام دهند در واقع در جهت عکس گام بر می دارند. تمام این هیجانات و شور انقلابی مرا به یاد زمان انقلاب می اندازد که مردم هیجان زده خطری که متوجه ایران بود را درک نکردند و فرصتی را که بختیار داشت برای ایجاد دموکراسی در ایران به راحتی به هدر دادند فقط به خاطر اینکه شناخت درستی از تاریخ و وقایع سیاسی نداشتند و متاسفانه به اصطلاح روشنفکران و گروههای فعال سیاسی این مملکت هم که باید با درک صحیح از قضایا راهنمای خوبی برای عامه مردم باشند خود هیجان زده تر و جو زده تر از بقیه مردم از این قضایا بازی خورده و باعث گمراهی مردم شدند.
الان هم به نظرم باز مردم متوجه حقایق پنهان پشت صحنه نیستند که تمام اینها برای تفوق هر چه بیشتر جریان تندرو طراحی شده است.
نه اینکه بقیه افراد این نظام آدمهای صالحی باشند ، نه همه شان بارها ثابت کرده اند که تمام هدفشان برای حفظ نظام است و اگر دعوایی است بر سر لحاف ملا نصرالدین ( پول نفت مردم ایران ) است برای بدست آوردن منابع بیشتر قدرت و مال.
نشانه های بسیاری در مورد سوال برانگیز بودن موضع موسوی وجود دارند از نحوه ورود ایشان به صحنه انتخابات تا سخنرانی هایی که به کرات در آنها اشاره به بازگشت به دوران ارزشی اوایل انقلاب می کند و حتی این رنگ سبز سیدی که همیشه نشانه اعراب بوده و بیشتر یادآور پرچم عربستان است اما وقتی هیجان غالب است ، جایی برای تفکر نمی ماند
در این شرایط که بخصوص مردم با تعداد زیاد تصمیم به شرکت در انتخابات گرفته اند، کنار نشستن ما در نهایت تفاوتی برای نظام نخواهد داشت اما شاید با مشارکت بیشتر کسانی که متوجه قضایا هستند شاید اقلا کسی که کاندیدای مستقیم جناح تندرو نیست بتواند به حد نصاب آرا برای رسیدن به مرحله دوم دست یابد و تا آن موقع مردم هم بتوانند با قراردادن قضایا در پرسپکتیو برداشت دقیق تری از ماجراها داشته باشند.
کروبی کاریزماتیک نیست ولی صراحتا موضع اش را مشخص کرده که اصلاح طلب است برخلاف موسوی ، ضمن اینکه افرادی که در تیم کروبی هستند و یا از کروبی حمایت کرده اند مثل دفتر تحکیم وحدت کسانی هستند که با جناح تندرو و تمامیت خواه نظام ، زاویه دارند

35 پاسخ to “با قلبی فشرده به کـــروبــی رای می دهم”

  1. سحر Says:

    قربونت برم
    حرف دلمو زدی

    به غیر از اهمیت منشا رنگ سبز در همه موارد فوق باهات موافقم
    قلبم این روزا به شدت ناراحت و غمگینو کسله

    اما مرتب به خودم دلداری میدم که مردم، مردمن، و نمیشه ازشون توقع خیلی زیادی داشت (من هم از جنس اونام) و فکر میکنم به هر حال اگه بتونن مرتب با نظر خودشون و بدون دخالت و قیمومیت روشنفکران جامعه تصمیم بگیرن، بالاخره سطح شعور سیاسیشون میره بالا، امیدوارم که اینطور باشه

    رودرانر : سحرجان مرسی از توجه ات ، در مورد رنگ سبز هم امیدوارم موسوی انتخاب نشه ولی اگر انتخاب شد اونوقت منظور من را بهتر می فهمی
    یک اشاره کوچولو بکنم به یکی از اعضای تیم ایشون آقای محتشمی که بنیادگذار حزب الله لبنان بوده اند و طرفدار خیلی سفت و سخت فلسطین و حزب الله لبنان و شیعی گری

  2. جانا سخن از زبان ما میگویی Says:

    این بازییه که نظام راه انداخته و آخرشم برندش خودشونن.
    من میگم اگه می خواید به موسوی یا هر کس دیگه ای از سر بغض احمدی نژاد رای بدید , چرا با این همه سر و صدا و ذوق و شوق (این چیزیه که نظام میخواد) .فردا کسی نمیگه مردم از بغض احمدی نژادبه فلانی رای دادن .میگن مردم به ارزشهای امام و انقلاب رای دادن.
    همین هایی که الان عکس میرحسینو همراه با امام زدن به ماشینشون همونایین که اگه ازشون بپرسی از چیه امام خوشتون می یاد میگن ارتحالش .

    رودرانر : بله دوست خوبم و جالب اینه که شعارهای کروبی در مورد حقوق اقلیتها و دموکراسی و حق مردم و این چیزهاست و شعارهای موسوی در مورد بازگشت به دوران ارزشی اوایل انقلاب و آرمانهای امام ، از مردم تعجب می کنم

  3. امیر Says:

    سلام؛
    من هم احساس شما رو دارم. متأسف هستم ، با ناراحتی و امید اندک به کروبی رأی می دهم.

    رودرانر : سلام دوست خوبم ، خوشحالم که می بینم تعداد ما هم کم نیست

  4. رضا رادمنش Says:

    این روزها رسم جوانمردی نمی بینم در بین طرفداران موسوی و قلبم به درد می آید من هم با تمام اشک هایم برای این تنهایی پای شیخ جان خواهم داد…………

    رودرانر : درست میگی دوست عزیز ، حتی از روشهای ناجوانمردانه برای کنار زدن کروبی استفاده کرده اند

  5. H.Sedaghat Says:

    دکتر حقیقتا لذت بردم. با عمق میهن دوستی که در تو دیده بودم، برام عجیب بود که چرا رای نمی دی. اما الان ارادتم بیش از پیش شد.

    رودرانر : صداقت جان ، ارادت فراوان

  6. Nikoo Says:

    من هميشه آرا و عقايد دکتر رودرانر رو دوست داشته ام و حتما همه رو ميخونم… ولی اين بار فکر ميکنم يه کم نگاهتون، يه نگاه Pessimistic هست به ماجرا… مخصوصا در قضيه رنگ سبز… گرچه حرف شما در تعريف اين رنگ اساسا درسته، ولی فکر نميکنم با اون ديدگاه اين رنگ انتخاب شده… با بقيه نظريه شما موافقم. کاملا و بصورت منطقی حرفتون صحيحه…

    رودرانر : نیکو جان ، لطف داری . در مورد رنگ سبز هم توی کامنتهای بالایی توضیح دادم

  7. Reza Says:

    «Nikoo می گوید: با بقيه نظريه شما موافقم. کاملا و بصورت منطقی حرفتون صحيح»! me too

  8. الی Says:

    همیشه از جو گیر شدن بدم می آمد . و متاسفانه این امر باعث می شود که تفکر از مردم گرفته شود که این خیلی خطرناک است . با تمام قوا پیش به سوی اصلاحات . من هم به کروبی رای می دهم .

    رودرانر : الی جان خوشحالم از دیدنت و امیدوارم با همین گامهای کوچک بتونیم تدریجا برای نجات و آبادانی میهن عزیزمون تلاش کنیم

  9. پسر آریایی Says:

    سلام دکتر جون ؛ اول از هر چیز بگم که خیلی دلم برات تنگ شده 😦 اینو جدی میگم به خدا ( البته میدونم خدای منو قبول نداری ولی میدونم قسمم رو قبول داری ) با توجه به اینکه علاقه وافری به اصلاحات دارم و نجات رو در اصلاحات میدونم اما تا همین الان که دارم این کامنت رو میذارم به هیچ وجه قصد شرکت در انتخابات رو نداشتم چون فک می کنم همه اش الکی و دروغه ! نمی دونی توی این مدت که جنگ روانی راه انداختن چقدر اعصابم به هم ریخته ! نمی دونی وقتی می بینم قشر امروزی و به اصطلاح روشنفکر ما پارچه سبز به دستشون بستند چقدر حالم رو به هم میزنه ! ولی دکتر جون این رو بدون :

    من هم با قلبی فشرده به کـــروبــی رای می دهم


    رودرانر : آرسین عزیز ، کجایی تو . من هم دلم خیلی برات تنگ شده است . دقیقا همینطور است که میگی آرسین جان ، متاسفانه کسانی که داعیه روشنفکری دارند عمق دانش کمی دارند و نه تنها خود زود جوگیر می شوند بلکه به جوگیر شدن مردم هم کمک می کنند . پاینده باشی

  10. پوریا Says:

    همان اشتباهی که پدران ما در انقلاب کردن فرزندان آنها همکنون قصد انجام ان را دارند..
    راه اصلاحات از شورای نگهبان می گذرد و کروبی تنها قلتکی است که می تواند این مسیر را هموار کند

    رودرانر : پوریا جان ، بله همینطور است . کاش از اشتباهات تاریخی درس می گرفتیم

  11. yekshahrvand Says:

    مطلب خوبی نوشتی ولی بعضی جاها به نظرم بی انصافی کردی. در کل هر چه این ایده را فریاد بزنیم گوشی برای شنیدنش وجود نخواهد داشت.

    رودرانر : ممنون از توجه ات

  12. amir Says:

    من دیگه برای کروبی هر استدلالی رو میشده بیاری آوردم، مطلب آخرم رو دیگه طنز کردم شاید اثر کنه تو این جامعه سبز زده، من اینجا تو آمریکا ۲ هفته است زندگیم رو گذشتم پای نوشتن وبلاگ و دفاع از کروبی و زنگ زدن به این و آن، مطلب شما رو از طریق بالاترین پیدا کردم، اگه راهی‌ می‌شناسید که وبلاگ من بتونه تو این وقت کم بره تو بالاترین، خیلی‌ لطف می‌کنید!

  13. amir Says:

    من دیگه برای کروبی هر استدلالی رو میشده بیاری آوردم، مطلب آخرم رو دیگه طنز کردم شاید ذره‌ای اثر کنه تو این جامعه سبز زده، من اینجا تو آمریکا ۲ هفته است زندگیم رو گذشتم پای نوشتن وبلاگ و دفاع از کروبی و زنگ زدن به این و آن، البته قبول دارم که دیر شروع کردم، مطلب شما رو از طریق بالاترین پیدا کردم، اگه راهی‌ می‌شناسید که وبلاگ من بتونه تو این وقت کم بره تو بالاترین، این لطف رو به من و کروبی و خودتان بکنید!

    رودرانر : دوستان مطلب شما را لینک کرده بودند. پیروز باشید

  14. آرش Says:

    دوست عزیز تاسف شما دردی را دوا نمی کند.همه ی واقع کذا ناشی از ناآگاهی مردم است و تنها راه نجات ازین وضعیت این است که باعث بالا رفتن سطح فرهنگ و شعور مردم بشوید. برای قدم اول باید از خودمان شروع کنیم و بعد سراغ نزدیکانمان. اعتلای حقوق شهروندی و احقاق دموکراسی سه هفته ای نمی شود. پیشرفت راه میان بر ندارد!

    رودرانر : دوست خوبم ، من بارها گفته ام که تغییر با کار فرهنگی شروع می شود و به این بسیار معتقدم ، یک نگاهی به پستهای قبلی ام بندازی در این مورد نوشته ام و بعدها هم بیشتر خواهم نوشت

  15. حمید Says:

    دوست عزیز.
    من هم با وجودی سراپا امید به شیخ اصلاحات و تنها اصلاح طلب عرصه ی انتخابات رای خواهم داد.
    در این چند روز کوشیده ام حرف های دوستداران آقای موسوی که در پیرامونم در آلمان هستند را نیز بشنوم اما متاسفانه هیچ استدلال محکمی جز یک سری حرف های سطحی و ساده از قبیل: او کت و شلوار می پوشد. او هنرمند است؛ او و همسرش دانشگاه دیده اند و … نشنیده ام
    من در حرف های جناب موسوی هیچ نسانی از بینشی گسترده که منتهی به آزادی و دموکراسی شود ندیده ام. انتخاب موسوی تن دادن به یک آزمون خطای مایوس کننده است.
    موجی که به نام سبز به ره افتاده تنها نشان از حرکت های عاطفی و هیجانی جوانان ما در مواردی دارد که بیشتر نیاز به عقلانیت است.
    با آرزوی حفظ کرامت های انسنای در ایران عزیز
    حمید از آلمان

    رودرانر : دقیقا همینطور که اشاره کردید این سطحی نگری آفت بسیاری از تغییرات مثبت در جامعه بوده است.
    در پُست قبلی هم به حرکتهای هیجانی و بهره برداری و موج سواری سیاست بازان اشاره کردم . پاینده باشی

  16. بهرنگ Says:

    .
    .
    .
    .
    این داستان، داستان امروز نیست، حدود 12 سال پیش هم ما رو فریفتند….
    من هم کتک خوردم، بیمارستان خوابیدم، تا مرز اخراج رفتم، در گزینش کارشناسی ارشد رد شدم و امروزها رو کامل خونه نیشن شدم، حدود ده روز، اون چه که بیرون می گذره، همان چیزی بود که من و امثال من 12 سال پیش ساختیم و دوستانی که در لایه های بالای موج بودند امروز پناهدگان محترم آمریکا هستند و من و امثال من خونه نشین…….
    آه از دست این ملت احساساتی و بی فکر…..

  17. زانکو Says:

    درد کشیدن لازمه زندگی آنانیست که می اندیشند..

    …. رای به کروبی رای به یک تیم است نه یک شخص…

  18. سیاوش امیدیار Says:

    دوست من
    من الان دیگه توی سنی هستم که بارها این بزنگاه ها رو دیده ام و می دانم که گاهی مردم به طرز عجیبی حماقت می کنند. مثلا» 4 سال پیش چه کسی رییس جمهور انتخاب کرد (چه با رای چه بدون رای) چرا معین باید تحریم می شد. مگر همین 2 ماه پیش نبود که فیلمی که یک سخنگوی سابق جریان فاشیستی ساخته بود این همه فروش کرد؟ فیلمی که هیچ کس نفهمید با بلاهتش چرا این قدر فروخت می خواهم بگویم در این 4 سال یا این 2 ماه مردم چه چیزی به اطلاعاتشان اضافه شده که حالا بخواهند با مطالباتشان حاکمیت را در محدود کردن انتخاب هایشان به عقب هل بدهند؟ حتی کاندیدایی که پرچم حقوق بشر و اقلیت ها را دارد و گواه صداقتش اطرافیانش هستند هم رها شده و به جای آن همه سبز می پوشند. باور کنید اگر ستاد احمدی نژاد هم ایده رنگ را اول می داد شک نکن که الان همه همان رنگی بودند! بیا خودمان را گول نزنیم جامعه ما هنوز به جایی نرسیده که اصلا» بداند دمکراسی یا ازادی چیست به همین خاطر است که مدام گول می خورد.

  19. فابيان Says:

    http://fabian-fabianlog.blogspot.com/2009/06/blog-post_11.html

    رودرانر : فابیان عزیز ، جدا ممنونم ازت. ارادت

  20. امیر Says:

    قدر فرصتها رو نمیدونیم، یه موج کافیه بیاد تا همه باهاش بریم. چه موج دزد بودن رفسنجانی باشه چه موج سبز. حیف!

  21. روژان Says:

    همراهان، ما را ه را به آخر می بریم و مطمئن باشید که بازنده نیستیم چون انتخابمان از روی تقلید نیست!
    خلق را تقلیدشان بر باد داد ای دو صد لعنت بر این تقلید باد

  22. ابلیس Says:

    رودرانر جان
    با درک سخنان و احساساتت, شاید بشه گفت تعداد آرایی که کروبی خواهد آورد را اگر بر دو تقسیم کنیم(چون به هرحال در رای دهندگان اون هم فامیل بازی و قومیت و اینها دخیل خواهد بود) تعداد افرادی را که تو ایران می شه روشون تا حدی حساب کرد بتوان تخمین زد, امیدوارم خیلی ناامید کننده نباشه
    نکته دیگه اینکه شاید بشه گفت خاصیت مردم همین هیجان و احساسی عمل کردن است چون خیلی هاشون فرصت مطالعه و یا توان تجزیه و تحلیل اوضاع را ندارند اما تو جوامع کمی با سرو سامان مردم با احساسی شدن به راه حزبی که قبولش دارن و یا عضو هستن عمل می کنن ولی تو ایران مشکل ما تنها مردم نیستن بلکه بیشتر این روشنفکرهامون هستن که همیشه جوگیر میشن و گول می خورن و بدتر جو را خراب می کنن( اینطوری شاید بشه گفت که روشنفکر نداریم, داریم؟)
    .
    .
    پی نوشت1:
    استدلال دوستانی کی می خواهن به موسوی رای بدهند گاهی فوق العاده است در پاسخ به اینکه چرا موسوی برنامه و تیمش را معرفی نکرده:
    # برای اینکه دستش رو نشه!!! {فکر کنم برای این بنده خدا تا سالها هم دستش رو نشه}
    #برای اینکه عملکردش مشخصه تو هشت سال جنگ. (خوب چی بود؟) به خوبی جنگ و مملکت را اداره کرد{ماهی قرمز غلط کرده)

    پی نوشت 2:
    رودی جون تو که این همه باحال می نویسی حیف نیست که اینقدر خساست به خرج میدهی؟

    رودرانر : کریمسون عزیز لطف داری . این حسن نظر توست .و اما به نکات بسیار جالب و متینی اشاره کردی . ممنون

  23. ایمان Says:

    4 سال پیش مردم به احمدی نژاد رای دادند که هاشمی رییس جمهور نشود.
    امسال به موسوی که مثل موم در دست هاشمی است رای می دهند که احمدی نژاد انتخاب نشود.
    جالب اینکه اگر به حرف مردم کوچه بازار بیشتر دقت کنی،می توان بیشترشان را در شعارهای کروبی تعبیر کردتا موسوی ولی همانطور که خودت هم گفتی وقتی جو حاکم باشد عقل در حاشیه هست.
    این قافله جوزده به کجا می رود؟
    به قول حکیم بزرگ:
    خدایا چنان کن سرانجام کار/تو خشنود باشی و ما رستگار(البته بعید می دونم!)

    رودرانر : ایمان جان دقیقا نکته مهمی را در مورد رابطه هاشمی و موسوی گفتی و اینکه چگونه در این روزها دوستان هاشمی بر ضد کروبی جوسازی کردند
    همینطور خواسته های مردم که در شعارهای کروبی بیشتر وجود دارد

  24. aghelane Says:

    با تو موافقم ، تاریخ دارد عینا تکرار می سوود
    30 سال پیش
    شاه – بختیار-خمینی – شریعتی (نویسندگانی عکس آقا را در ماه دیدند)

    امروز
    احمدی نژاد – کروبی – موسوی – ابراهیم نبوی (که آقای اصول گرای قتل عام 67 را اصلاح طلب می بیند .

    من فقط به شیخ رای خواهم داد.

    رودرانر : بله ظاهرا الان هم میگن ماه سبز شده و عکس موسوی در ماه دیده میشه !!
    :))

  25. aaryoo Says:

    رای ما فردا، رایی است از روی بصیرت و آگاهی، به پیرمردی که ثابت کرده است مرد میدان دفاع از مظلوم است.
    فردا با افتخار به کروبی رای خواهم داد.
    ارادتمند
    آریوبرزن

    رودرانر : آریو جان ارادت فراوان

  26. ورتيگونه Says:

    رودی جان عذرمی‌خوام که پست من در مورد نظرسنجی بالاترین، باعث دردسر تو شد، اشتباه بالاترین در انتشار نتایج مخدوش باعث بروز این سوءتفاهم شد که متاسفانه مثل همیشه حاضر به پذیرش اشتباه خود هم نیستند. به هرحال جوابشان در مورد عنوان و لحن مطلب من را در پای کامنتی که در وبلاگم گذاشته شده نوشته‌ام.
    از تو هم به خاطر کامنت‌های منصفانه‌ات سپاسگذارم.

    رودرانر : ورتیگونه جان ، اصلا عذرخواهی لازم نیست ، ضمن اینکه به نظرم افراد دقیقی مثل تو هستند که باعث می شوند که همه بفهمند که هرچیزی را نباید همینطوری در بست قبول کرد. انجام کار نظرسنجی هم نحوه طراحی پرسش ها و تحلیل آمار و هم نحوه ارائه اونها یک کار علمی است و خوب حداقل میشه گفت که در نحوه ارائه اون اشتباه صورت گرفته بود. پرسش حق همه افراد است و اعتماد هم وقتی بوجود میاد که طرف کارش شفاف باشه و پاسخگو هم باشه اون وقت بروز درصدی از اشتباه هم قابل درک خواهد بود

  27. طرفه Says:

    و تو چه زیبا نوشته ای خرف دل خیلی از خیلی ها را …

  28. شروینگز Says:

    دوست عزیز

    کروبی و موسوی هر دو همان حداقل ها را به ما بازمی گردانند , و بسیاری از

    حرف های خوشگل ِ استاد کروبی اصلا در اختیارات رییس جمهور نیست!

    فقط ممکن است بتواند لایحه دهد

    و مجلس هم پر واضح است که به لوایح رای نمی دهد ,

    رای هم بدهد شورای نگهبان قبول نمی کند!

    آقای کروبی شورای نگهبان را قبول دارد , ولی فقیه را قبول دارد! ولی می گوید نظارت

    استصوابی نه!

    این همان اصولی است که موسوی می گوید به آن رجوع می کند!

    اصول جمع اصل است ! و همه ی این 4 نفر معتقد به اصل اسلامیت جمهوری!!!

    و اصول دیگر آن!!!!

    اگر بحث جو زدگی است که می توان آن را به طرفداران کروبی هم نسبت داد

    که فکر می کنند اینجا سوییس است!

    جو شما نئو انتلکی است! حرف هایتان فقط برای قشر خاصی قابل فهم است!

    من به عنوان کسی که برای معین 11 روز زندگی ام را گذاشتم , آن هم در 5 منطقه

    شمال تهران ! با این درس جامعه شناسی عملی , فهمیدم که دغدغه ی من و امثال

    من , دغدغه ی ملت نیست! حتی در این 5 منطقه!!!!!

    طرفداران معین هم 4 سال پیش , فقط خود حرف های خود را می فهمیدند!

    عزیزم ! جامعه ی ایران مذهبی است! خرافاتی هم هست! نوادگان حضرت را هم می

    پرستد!!!

    رنگ سبز ! رنگ هوشمندانه ایست! برای مذهبی ها , معنی همان سید اولاد پیامبر می

    دهد!

    اما برای من و امثال من که نمی خواهیم بپذیریم مادربزرگ ِ سید ها توسط یک عرب

    مورد عنایت قرار گرفته است, سبز رنگ بهار است! رنگ زندگی است که

    پس از زمستان می آید!!

    من به عنوان اولین کسانی که موج سبز ایجاد کرد ,پس از دیدن فیلم اول میرحسین

    همه ی نشانه های سبز را از زندگی حذف کردم و رفتن به طرف کروبی را فریاد زدم!

    اما پس از دیدن برنامه ها و مناظره های میرحسین , دو دل بودنم برطرف شد و با قاطعیت

    به موج سبز بازگشتم!

    گویا فراموش کرده ای که شاید فقط 10 % ما با فکر رای می دهیم , و بقیه ی ملت

    را باید با جو وارد عرصه کرد , چرا که آنان یاد نگرفته اند که مطالبه کنند!

    چرا که رسانه ی ملی فرهنگ ساز در اختیار انسان بی فرهنگ است!

    چراکه آموزش و پرورش ما مشکل دارد!!

    چشمانمان را به این انقلاب مدنی که در پس موج سبز است نبندیم!

    همین که ملت به خیابان می آیند , و تا صبح می مانند , نکته ی مثبتی است!

    هشداری است برای مسئولین!

    مردم این صحنه ها را دیده اند! می دانند که اگر بخواهند می شود! این حرکت سبز

    از یادشان نخواهد رفت!!

    حرکتی که در 30 سال گذشته بی سابقه بوده است!

    اینجانب با غلامحسین خان هم مشکل دارم !

    چرا که ایشان را عامل گسترش بیخود تهران , ترافیک و از بین رفتن ریه ی تنفسی شهر

    خود می دانم!

    فروش تراکم در کوچه های شش متری , برج های بی پارکینگ ! از بین رفتن باغ های

    شمال تهران که ریه های شهر بودند و پیدایش شغل بساز بفروشی از دستاورد های

    ایشان است! بعد هم به او بگویند امیرکبیر ایران!!!!!!

    من می دانم که موسوی بیاید , ایران گلستان نمی شود!

    کروبی هم بیاید گلستان نمی شود!!!

    همان حداقل ها به من باز می گردند! که کروبی آن ها را حد اکثر نمی کند!!!

    انفعال را هم قبول ندارم!

    چرا که روزی باید ایران را با هم بسازیم!!

    پس بهتر است از این خراب تر نشود…

    با دلی آرام و قلبی مطمئن بدون هیچ شکی به میرحسین موسوی رای می دهم.

  29. Mrs.ZigzaG Says:

    جانا سخن از زبان ما می‌گویی

    من هنوز هم به کروبی و رای آوردن و هوشیاری مردم خاموش امید دارم.
    تعداد خاموش‌ها و تعدا تحریمی‌های مثل من و شما که به صحنه اومدن و به نفع کروبی رای می‌دن کم نیستند… اگرچه ممکنه آرا به نفع ما نباشه اما همین تعداد نشون دهنده‌ی بیداری خیلی از ماهاست. اگرچه هنوز تعدادی که توی خوابند هم زیادند. (:

  30. رویا Says:

    خوشحالم که حتی زمانیکه صحبت از آمدن خاتمی بود من رایم کروبی بود و حالا هم به دور از هیجانات و موج و …. باز هم رایم کروبی است حتی اگر رای نیارد و خوشحالم که اینبار احساساتی تصمیم نگرفتم و حتی درمقابل استدلال اطرافیانم که میگن بیا به میرحسین رای بده ! کروبی که رای نمیاره !! مقاومت کردم و همه رو دعوت کردم که به دور از هیجانات و تب تندی که جامعه رو فرا گرفته به شیخ اصلاحات رای بدن ….
    به امید پیروزی آقای کروبی ….

  31. reza Says:

    بهرحال خیلی هم نباید به همه چیز مشکوک بود – اگه دیر بجنبیم همون احمدی نژاد زمام رو باز دستش میگیره و اون موقع افسوس میخوریم که چرا سهل انگاری کردیم – باید به منافع خودمون فکر کنیم درسته که موسوی خیلی هم ایده آل نیست ولی از تهش یه چیزهایی میشه درآورد – موسوی از احمدی نژاد گزینه بهتریه اگر چه خودش هم …. وفادار نظامه – نباید اشتباه دوران خاتمی رو تکرار کنیم – مردم در 4 ساله دوم خاتمی اون رو تنها گزاشتن و الا اون از همه گزینه بهتری بود

  32. امين Says:

    daghighan ba shoma movafegham

  33. رهرو زندگی: با قلبی فشرده به کـــروبــی رای می دهم « پسر Says:

    […] رهرو زندگی: با قلبی فشرده به کـــروبــی رای می دهم لینک به منبع […]

  34. پري Says:

    براي شما متاسفم ديدين مهره خودشون نبود. تقلب تقلب

    رودرانر : ببخشید اصولا مگه در نظام ج. ا آدم غیر خودی هم هست ؟!! غیرخودی ها که اصولا از تایید شورای نگهبان رد نمی شوند .
    قبلا در کامنتهایی که در بالاترین میذارم هم گفتم ، که الان اون جناح تندرو و وابسته به سپاه به این راحتی ها قدرت را به اونهای دیگه واگذار نخواهد کرد. قبلا قدرت به صورت دوره ای بین این و اون جناح می چرخید و هم مردم احساس می کردند که مشارکتشون موثر است اما حالا اون جناح اقتدارگرا دیگه کم تحمل تر و وقیح تر شده
    بعد هم عجله نکن ، این بازی هنوز ادامه داره

  35. ندای انقلاب Says:

    آیه 11 سوره رعد است که می فرماید «ان الله لا یغیر ما بقوم حتی یغیروا بانفسهم»، (خدا وضع و حال هیچ قومی را عوض نخواهد کرد مگر آنکه انسانها به خودشان وضع و حال خودشان را تغییر دهند.)
    حضرت امام خميني مي‌فرمايد: «ولايت فقيه امتدادي است از حاكميت معصومان و عبارت است از حاكميت فقيه عادل كه صفات علم و فقاهت و تقوا و زهد و كارداني و مهارت در وجود او محقق گرديده است كه همه اين ويژگيها او را از استبداد و ديكتاتوري بازمي‌دارد.» ايشان اين معنا را با سخن خود چنين مورد تأكيد قرار مي‌دهد: «اسلام ديكتاتوري را محكوم و رد مي‌كند و ولايت را از حاكمي كه مي‌خواهد با ديكتاتوري حكومت كند، ساقط مي‌سازد حتي اگر آن حاكم فقيه باشد. اگر فقيه و حاكم از چهارچوب صفات علم و عدالت و گرفتن حق مظلوم از ظالم خارج شود، ولايت او خود به خود ساقط مي‌گردد.» حضرت امام (ره) فرمود : «جانم فدای تک تک این ملت».

بیان دیدگاه