خلیـــج فــارس و مـا

چندی قبل در سفری که با ایران ایر از طریق یکی از کشورهای حاشیه خلیج فارس داشتم ، هنگامی که خلبان توضیح مختصری در مورد مسیر پرواز می داد متوجه شدم که خلیج فارس را خلیج نامید و در قسمت انگلیسی هم به همین ترتیب تکرار کرد. خیلی ناراحت شدم و احساس می کردم بغضی گلوم را گرفته. نتونستم تحمل کنم و سر مهماندار را صدا کردم و گفتم خیلی ناراحت کننده و شرم آوره که آدم با هواپیمایی کشورش سفر کنه و اونوقت بشنوه که خلیج فارس را خلیج اعلام می کنند، اگر این دستورالعمل ایران ایر است که واقعا حیرت آور و خیانت بار است و اگر انتخاب خود خلبان بوده که باز هم بسیار شرم آور است . گفت نه دستورالعمل ایران ایر نیست و الان گفته شما را به اطلاع خلبان می رسونم. رفت و بعد از چند دقیقه برگشت و گفت که خلبان میگه که در کابین خلبان چند لحظه شلوغ شده حواسش پرت شده! و مسلما خلیج فارس اسمش همین است و در گفته بعدی خود حتما تصحیح می کند.
ده دقیقه بعد مجددا خلبان شروع به صحبت کرد و گفت الان داریم از روی خلیج همیشه فارس پرواز می کنیم و به انگلیسی هم پرشین گالف را تکرار کرد . مسافرینی که در ردیف های مجاور نشسته بودند با لبخند خوشحالی برگشتند به من سر تکان دادند و یک آقای میانسال هم گفت کاش همه مون نسبت به کشورمون و سرنوشتمون احساس مسوولیت کنیم و هراس نداشته باشیم و بدونیم که اونها هستند که باید پاسخگو باشند در مقابل اشتباهاتشون

20 پاسخ to “خلیـــج فــارس و مـا”

  1. human being Says:

    رودرانر همیشه دلیر..
    🙂

  2. حامد Says:

    امیدوارم همیشه سبز و نگهبان خاک کشور عزیزمون باشی

  3. ایران مهر(کامرد) Says:

    بزرگوار وقتی این متنو میخوندم گریستم دستت درد نکنه پاینده باشی تا همیشه عزیز میهن دوست
    گاهی به من سر بزن دکتر جان خوشحالم میکنی
    ارادت

    • roadrunnermd Says:

      رفیق عزیز ممنون از لطفت ، من مطالب ارزشمند شما را همیشه دنبال می کنم . بیشتر بنویس لطفا 🙂

  4. mitra Says:

    خلیج همیشـــــــــــــــــــــــــــــــــــه فارس……………………..:)

  5. hamoon Says:

    نگران باش و بمون تا جونت در باید.چون این خلیج،خلیج عربی بوده،هست و خواهد ماند.با این تفاوت که کشورهای عربی دارند شما را ملاحظه میکنند و به قول بعضیها بخاطر وحدت،فقط خلیج را میگویند وگر نه همان که گفتم،خلیج فقط خلیج عربی.حالا هی تا میتونید تو سر و صورت خودتون بزنید،قمه بزنید،سینه بزنید وووو هر کاری دلتان میخواهد بکنید.

  6. رهگذر Says:

    موفق باشید

  7. harfehesaaby Says:

    آفرین بر رود رانر. من هم باور دارم که کوچکترین واکنش ها مثبت است و نتیجه می دهد.

  8. Sarv Says:

    Hamoon, Behet pisnaha mikonam hatman esmeto avaz koni, choon yek esme asile Irani dari dar hali ke be khodet, keshvaret va tarihet ehteram nemizari.
    Khoshalam ke ba tamame talashe araba, Khalije fars hanooz khalije farse va khahad mond.

  9. saamaan Says:

    سرو جان ، آدمای چيپ هميشه وجود داشتن و دارن ، آدمايی که فکر ميکنن با گفتن خليج بجای خليج فارس خيلی باکلاسن ، من شک ندارم اين هامون عزيز هم از همين دست آدماس ، با کلاس بودن به بيگانه پرستی نيست با کلاس بودن بودن به حفظ هويت و آشناا شدن با فرهنگ ديگران

  10. علي شماعي زاده Says:

    اين خليج هميشه فارس بوده حتي از روزگاري كه عربا تنها چند تا قبيله سوسمار خور دور و بر مكه و مدينه بيشتر نبودند

  11. دایی محسن Says:

    درود بر رودرانر عزیز

  12. mohammad Says:

    Khalije kalameh arabie, fars ye kalameh arabie, ba khate arabi ham neveshteh mishe. chon khate farsi aslan vojood nadashteh ve nadareh. hala yekki bege age in zaboone arabi nabood chetor mishod ba in araba sare khalije fars daava konim. khodaiesh in kojash eftekhar dareh?

  13. جواد Says:

    آفرین به تو رودرانر عزیز.

    هامون جان من با این که اسمم عربیه و تحصیلاتم آنقدر زیاد نیست اما همینقدر سواد دارم که روزی ایران بزرگترین امپراطوری بوده و همین عربهای تازی بلا نسبت شما مثل سگ از ایران می ترسیدند و نسبت به ایرانی ها کینه داشتند و به خاطر همین بوده که بر خلاف دستور پیامبر بعد از پیروزی اسلام ایران را غارت کردند.

  14. سبز Says:

    رئیس جمهور موسوی:
    «سال 89 را سال صبر و استقامت جنبش سبز می‌دانم»
    .
    .
    .
    سال صبر و استقامت بر شما مبارک [نیشخند]

  15. منشر Says:

    http://postha.blogspot.com/2010/03/blog-post_21.html

پاسخی بگذارید

