اعتراض مدنی کاربران بالاترین

در بالاترین همیشه عده قلیلی دچار این توهم بوده اند که از دیگر کاربران تافته جدابافته هستند و با درست کردن محفل و گروه سعی کرده اند که با مثبت و منفی دادن های هماهنگ شده به صورت گروهی نظر خود را القا کنند و بعضا حتی با رفتارهای تند و ارعاب کننده و داروغه منشانه با دیگر کاربران برخورد کرده اند. اخیرا مجددا شاهد چنین برخوردهایی بوده ایم و عجیب اینکه مدیریت بالاترین در مقابل این جریان به صورت شبهه برانگیز برخورد کرده و حساب برخی کاربران را که به اینگونه محفل بازی معترض بوده اند با دلایل غیرشفاف و کاملا شبهه برانگیز مسدود کرده است. از آنجا که به پرسشهای متعدد کاربران در این نوع عملکرد پاسخی داده نشده است . ما کاربران برای نشان دادن اعتراض مدنی خود از ساعت 8 صبح ( وقت تهران ) روز یکشنبه 9 اسفند تا ساعت 8 صبح ( وقت تهران) روز سه شنبه 11 اسفند بالاترین را تحریم می کنیم به این صورت که هیچ گونه فعالیت اعم از ارسال لینک ، نظر و رای نخواهیم داشت و حتی در سایت ساین این نکرده و اصلا سایت را باز نخواهیم کرد

**پی نوشت : دوستانی که میخواهند جریان را بدانند به این لینک و این لینک مراجعه کنند
** پی نوشت 2 – خوب بالاترین این لینک را از صفحه لینکهای داغ و لینکهای پربحث خارج کرد که دیده نشه ، این روش بالاترین هم تایید دوباره ای است بر مفاد آنچه که در بالا ذکر شد که متاسفانه بالاترین روشهای شبهه برانگیزی را در پیش گرفته است و در مقابل حقوق کاربران پاسخگو نیست
پی نوشت 3- در کامنتهای لینک نوشته بودم اینجا یادم رفته بود بنویسم که :از کاربرانی هم که عضو بالاترین نیستند و فقط به بالاترین سر می زنند دعوت می کنیم که در این دو روز به بالاترین سر نزنند و به جمع ما بپیوندند

35 پاسخ to “اعتراض مدنی کاربران بالاترین”

  1. بهامین Says:

    بله…
    راست میگی…
    بعضی از کاربر ها که انگار با آدم اصلا دشمنی دارن…
    تا لینک می دی منفی می دن…
    یا لینک هایی که بسیار مفید هم هستند…اصلا مثبت نمیدن!

  2. محفلی Says:

    پرنده زشت! بالاخره ما نفهمیدیم زمانیکه ما اعتراض به عملکرد غیرقانونی بالاترین میکردیم جوزده میشدی و فریاد کشیدن ما را برای ضمنی بودن قوانین به تمسخر میگرفتی! حالا تازه فهمیدی ما قانوانین ضمنی چه معنی دارد! نوش جان! این شما این بالاتریم!

  3. رضابلا Says:

    تو چه میفهمی وب 2 چیه! یه مشت بی سواد! لابد اکسپلورر 7 هم مثل احمق ها استفاده میکنی
    برای حل مشکلات شخصی به بالاترین ایمیل بزنید

  4. nimneg Says:

    آقا من سه سال پیش عضو بالاترین شدم و یک سال و نیمه نه با فیلترشکن و نه با اولترا و هیچ چیز دیگه ای نمیتونم لاگ این کنم و فقط سر میزنم و اتفاقا» بر خلاف نظر یکی از بچه ها کامنتها رو همیشه شدیدا» دنبال میکنم.خواستم بگم از طرح اعتصابت حمایت می کنیم!هر چند دستمون از دنیا کوتاهه.
    {در ضمن با توجه به اینکه نظرات رو تو این چند ماه دنبال کردم به طور قطع بهت میگم که فردی مثل ویدا به خاطر شوخی های سام آشتیانی مشکل شخصی پیدا کرده.زیاد جدیش نگیر.}

  5. balatarin Says:

    بابا این بچه بازی ها رو تموم کنین
    کی می خواین بزرگ بشین آخه
    همون بهتر که لینک ندید

  6. اشکان Says:

    این محفل بازی چیز جدیدی نبوده و نیست، مشکل از آنجا شروع میشود که گزمه های بالاترین(بالادار!) هم خودشان وارد این باند بازی میشوند.
    من که عطای بالاترین را به ۵ تن آل عطا بخشیدم

  7. ؟؟؟؟ Says:

    ما فقط اینجا ها رو داریم که با هم باشیم و خبر رسانی آزادی داشته باشیم خواهش می کنم دوست باشیم . یه خورده وحدت داشته باشیم چیزی که می خوان ازمون بگیرن

  8. علی .م...اروپا Says:

    با درود
    با کمی دقت در کار این سایت بالاترین میشه متوجه شد یک تعدادی اون بالا نشستن و با اینکه از سواد و شخصیت و حتی اطلاعات کافی برخوردار نیستن اینجا را اختصاص دادن به جو به خصوص که هدفهای خاصی را دنبال میکنه و جالب اینه همین بس سوادها وقتی پشت کیبورد هستن از یک حکومت براساس اصل برابری و سکولار دفاع میکنن ولی مغزشون همون آدمهای راسیست و پان ایرانیست ویا فاشیستهای مذهبی هستن که با خودشونم صادق نیستن !!
    یک تعاد آدم بی سواد که هر چی تاکتیک برای پیروزی مردمو با اطلاع رسانی بچه گانه کشک کردن و همه را لو دادن !!
    یه تعداد انسان عقده ای و فاقد قدرت درک که حتی تو سایتی که ادعای دمکراسی داره جبهه بندی فکری و قومی ومذهبی راه انداختن !!
    برین اقا ..اول برید روی مغز پوسیده خودتون کار کنید و بعد بیائید بشید ادم سیاسی !!

  9. taha Says:

    این مسائل موجب ضعف جنبش میشه لطفا جمعش کنین الان بالاترین فقط مال کاربران نیست مثلا منی که کاربر نیستم از یه کاربر بیشتر به بالاترین میام و همه مسائل رو دنبال می کنم الان رسالت ما اختلاف نیست لطفا اختلاف ها رو بزارین بعد از پیروزی جنبش
    لطفا حرفهای مرا جدی بگیرید
    خیلی ها به نابودی بالاترین چشم دارن
    نباید اجازه بدیم حتی کوچکترین اختلافی ایجاد بشه
    خیلی از مردم با بالاترین آشنا هستن
    این مسائل فقط تعداد مخاطبین رو کم می کنه و موجب ضربه زدن به جنبش میشه
    الان میر حسین و کروبی رهبر جنبش نیستند
    بالاترین رهبری جنبشه
    همه به کاربران بالاترین امید دارن
    مرسی

  10. علی .م...اروپا Says:

    با درود
    جناب تاها
    همین روند ی که در بالاترین شکل گرفته و همش میگن بعد از پیروزی جنبش به مسائل میپردازیم یعنی نوعی پاک کردن صورت مسئله !!
    من از شما میپرسم کدم جنبش ؟
    هدف واستراتژی نهائی این جنبش چیه ؟
    آیا برگشت به دوران طلائی خمینی هستش ؟
    اگه نیست چرا هر کی تو بالاترین و جاهای دیگه درک نمی کنه یک جنبش باید هدف و برنامه آینده را مشخص کنه؟
    چی میخواد به چی پیروز بشه ؟
    دوست من بدون داشتن یک برنامه همه گیر یک تعداد نمی تونن سر مردم ایران که اقلیتهای قابل توجهی هم درشون هست کلاه بذارن و اونا را درانتظار و امید پیروزی سرباز و سیاهی لشگر خودشون قرار بدن ..و وقتی حکومت مثلن رفت کنار روز از نو روز از نو و دوباره یک خمینی دیگه در جلدسبز یا اسلام شکلاتی !
    بالاترین کاملن مشخص داره داره عمل میکنه و نقشی را بازی میکنه که اون موقع خیلیها قبل از ورود خمینی به ایران بازی کردن و ملتو سرباز و سیاهی لشگر قرار دادن و زیر بار تنظیم هیچ
    برنامه وضمانت و اساس نامه هم نرفتن و بعد از حضورشون در ایران بساط خودشونو باز کردن
    ایرانی باید از این بازیهای قدیمی درس بگیره و بالاترین داره واقعا هدفمند وبصورت حذفی وضد دمکراتیک حرکت میکنه

  11. آه Says:

    لطفا توضیح بدین که این محفل و درگیری های آن چی بوده؟ من اصلا نمی دونم قضیه از چه قراره

  12. سینا Says:

    من هم با اینکه عضو نیستم اما کاملا با شما موافقم. وقتی کسی مثل نیما ب میان و به مادر کوهیار اونجوری بی احترامی میکنن و یا خانم بالایار که باید مدیریت کنن و به جاش با بعضی از کاربرها دستشون میره توی یه کاسه و دل میدن و قلوه می گیرن باید شاهد این اتفاقات هم باشیم. از کاربرای با سابقه مثل جرمنی که هر روز لینک می داد خبری نیست. شما که اینجور. اسپینوزا هم که خودش اعتصاب کرده. بدون شاستیانی هم که دیگه بالاترین حال نمیده. پس

    منم فردا اعتصاب می کنم با شما و دو روز به بالاترین سر نمی زنم. با تشکر از حرکت تون.

  13. roadrunnermd Says:

    از همه دوستانی که کامنتهای متین و منطقی گذاشتند تشکر فراوان می کنم ، پاینده باشید دوستان

  14. علی .م...اروپا Says:

    با درود دوباره به همه دوستان
    من پیشنهاد میکنم یک سایت مثل بالاترین مثلن با نام بالاترین اندیشمندان سیاسی ایران درست بشه و مدیریت این سایت با هماهنگی همه اعضا آن شش ماه به شش ماه با رای مستقیم و مخفی کابران تعویض بشه .
    به نظر من ایرانی برای رسیدن به جامعه دمکراتیک باید اول یاد بگیره فضای دمکراتیک چیه و چع طوری میشه در این فضا به اقلیتها و اقوام مذهبی و همه و همه بها داد و حرف همه رو بدون سانسور گوش کرد وجواب داد
    بالاترین یک جبهه هستش که اهداف گروه خاصی را دنبال میکنه که معتقد به حقوق هیچ اقلیت و گروهی غیر از خودشون نیستن و به کرار این عمل از اونا مشاهده شده
    دم از سکولار و یا لیبرال ویا سوسیالیست و یا دمکرات بودن زدن نشانه فرهنگ دموکراسی نیست بلکه عمل به این روشهای سیاسی درسخن اقدام مفاد اون مشخص میشه .
    من خودم ماههاست شاهدم مدیران این سایت کمترین بهائی که اقلیت های ایران نمیدن که هیچ واگه کسی از اونا حرفی بزنه و یا لینکی بده اونو محکوم میکنن به تجزیه طلبی ویا هر چیز دیگه!!یعنی دقیقن برخوردی را با این اشخاص دارن که مثل برخورد رزیم با مخالفاشه وشاید هم بدتر ..ولی ادعای دمکرات بودن هم دارن
    به نظر من یکی از عوامل نتیجه ندادن جریان خودجوش مردم همین بالاترینه و من شاید خیلیهای دیگه شاهد هستیم که اگه اقایون پر مدعای بالاترین تاکتیکها را بصورت ساده لوحانه اینجا لو نمی دادن شاید بهتر از این نتیجه میگرفتیم
    اگه هدف واقعا از ریشه کندن تمام رژیمه این راهش نیست و فقط با یک اتحاد همه گیر که حاصل یه اساس نامه و استراتژی همه گیر میتونه نوشته بشه میشه از تمام اقوام و اقلیتهای ایران انتظار همکاری داشت و اگه این طور نشه آینده ای که با این سایتهای کودکانه در انتظار ایرانه همون نو ع دیگه خمینی هستش و نه بیشتر
    یادمون نره بقول ماکیاولی ..بهتر اینه که دشمنت قبل از اجرای طرح تو از اون مطلع نشه
    وباید از گذشته درس بگیریم و من بعنوان یک ایرانی هشدار میدم این سایت داره همه را با دیکتاتور بازی و جبهه بندی و باند بازی مدل مافیای ولایت از پرداختن به اصل صورت مسئله منحرف میکنه
    اگه مدیران سایت تا ابد تعویض و جابجائیشون از نظر و اختیار کابر خارج باشه معنیش اینه که در یک مجیط دیکتاتوری و فاشسیتی دیگه نا آگاهانه یک تعداد دارن قلم میزنن و یک تعداد هم جونشونو تو خیابون میدن و مطمئن باشید با این وضع در اینده نیز اشخاص بالاترینی که زیر بار این موضوع کوچیک تو یک سایت نمی رن اگه تو ایران باشن زیر بار هیچ خواسته ای نخواهند رفت
    پس بهتره دمکراسی از همین نوع سایتها شروع بشه و آموزش داده بشه و عادت داده بشیم چون انقلاب فکری زمینه و مقدمه انقلاب سیاسیه
    بدرود

  15. میرزا قشمشم Says:

    این حرف بی منطق به نظر نمی رسه…
    تو این چند وقت احساس می شد

  16. مهرداد Says:

    همين روحيه نشون از ديكتاتوري و ايجاد جو شانتاژ داره.
    شماها انگار واقعا خودتونو به بي خبري زديد! بابا مردم ايران مسلمانند چرا فكر مي كنيد صد نفر و هزار نفر تو يك سايت مي تونن با بدترين الفاظ تو اين جامعه نفوذ پيدا كنن. تازه بسياري از اين حضرات در جاي امن هستند بارشان بسته و ساكن فرنگ شده اند ولي تندترين شعارها را مي دهند. در فراخوانهاي تظاهرات هم خودشان را باحرارت در صف اول جا مي زنند!!
    چرا فكر مي كنيد با توهين به عقايد مسلمانان در يك سايت مي توانيد براي خودتان آدم جمع كنيد؟
    كسي كه مريد مشيري باشد معلوم است چقدر از واقعيات به دور است. من هم به اوضاع معترضم ولي هرگز نمي پذيرم به نام آزادي بيان به عقايدم توهين شود.
    در اروپا سخن از هولوكاست جرم است! چرا؟ مگر آنجا آزادي در حد مطلق نيست؟ پس ايراد نگيريد كه ما آزاديم به هر پيغمبري و امامي توهين كنيم به مولا علي توهين كنيم و تازه سخن از جمع كردن راي مردم هم بزنيم.
    برخي در بالاترين از گزمه هاي حكومتي هم شرافتشان كمتر است چون هر سخن مخالفي را به وابستگي و جاسوسي و از اين مزخرفات فرقه رجوي نسبت مي دهند.
    با اين روش، بالاترين حداكثر يك فرقه خودمحور و به تدريج منفور خواهد بود. بسياري هم كه سكولار هستند سكولار سياسي اند نه منكر خدا و دين. بايد بپذيريد كه مخاطبان اين سايت مردم ايران هستند و الا خود گوييد و خود خنديد.
    فكر مي كنم بسياري اين فحاشان دچار توهم شده اند و فكر مي كنند با صد راي به يك لينك هفتاد ميليون را همراه خود دارند. واقع بين باشيد. جامعه ما و حتي نخبگان واقعي معترض نيز اينونه نيستد. براي خودتان سرگرمي و خاله بازي درست نكنيد!

  17. مهرداد Says:

    يك نكته ديگر را فراموش كردم
    يك اخلاق گند ما ايرانيها كه در بالاترين هم رايج شده و در دنباله هم، اين است كه تعادل نداريم آدمها يا بد بد هستند يا خوب خوب! من مي بينم كه به كامنتهاي يك نفر كه قبلا مخالف نظر آنها راي داده بصورت گروهي منفي مي دهند. همراهان همين جناب هم كه ميدان دار اعتراض مدني!! شده همين كار را مي كنند.
    بايد ادب داشته باشيد اشكالي نيست از مخالفتان با احترام ياد نكنيد اما او را «ان» خطاب كردن كجايش نشانه آزادي و وووو است؟ مثلا كاربري كه اسمش زرگر است مخفف آنرا خطاب كنيم «زر»!! مبارزه سياسي هم قواعد و اصولي دارد. اميدوارم اول خودمان را اصلاح كنيم و آدم شويم. والا از قماش شما اگر بيايند به خدا پوست از عوام مردم كه توي خط اونها نيستند مي كنند البته اين يك خيال است. فقط فرض كردم.

  18. علی .م...اروپا Says:

    با درود
    آقای مهرداد لطفن بحث رو عوض نکنید وسعی نکنید از این مسئله مصادره به مطلوب کنید ویا اهداف خودتونو اینجا توجیه کنید مرد حسابی با نگفتن واقعیت چیزی از بی ارزشی اون کم نمیشه وفقط یک تعداد بی خبر می مونن ویکی مثل خمینی میاد و همه چیز به غارت میره ..من عضو این سایت نیستم ولی موافق این هستم هر عقیده کالبد شگافی بشه و به اسیب شناسی اون پرداخته بشه ..البته بدون توهین ..شما نمی تونید با استدلال ممنوع بودن انکار مسئله هولوکاست در غرب از اون بعنوان یک استدلال برای مخفی کردن بازگوئی جنایتهای اسلامگراها سرپوش درست کنید چون جنایت علیه بشریت که تائید شده باشه در غرب انکارش ممنوعه و باید هم اینطور باشه..چرا نمی خواهید مردم همه چیز را بدونن؟
    چرا نمی خواهید مردم متوجه بشن 1400ساله بهشون دروغ گفتن وعلی و امثال اینا یک توهم ورویاست که مردم بزرگش کردن؟
    عزیز من دوست من ///ینده با بالاترین کار ندارم و بعد از این حتی به سایتشون هم نخواهم رفت ولی اینو میدونم اگه 100میلیون نفر به یک چیز احمقانه ایمان داشته باشن اون چیز همچنان احمقانه است
    و امثال جنابعالی که خودتو خیلی انقلابی فرش کردی و به همه می گی رفتن نشتن خارج باید بهت بگم تو وقتی سنگ اصلاح به سینه میزدی امثال بنده سینه خودمونو جلوی گلوله همون بسیجی قرار داده بودیم که الان داره به دوستت تجاوز میکنه و در غرب زندگی کردن دلیل این نیست که براحتی زنده موندیم و یا بی خیال بودیم
    بازم باید بهت تا زمانی که مردم ایران حقیقت اسلام ویا جنایتکارای واقعی این توهم رو نشناسن وندونن اسلام واقعی یعنی عملکرد طالبان و یا افکار همون ملائی که حکم تجاوز را در قالب فتوا به خورد همه میده ..بازم دیکتاتوری مدل مذهبی خواهیم داشت
    پس سعی نکن اسلامو تبرئه کنی ..من معتقدم هر مشکلی تو ایرانه منشا اون مستقیم و یا غیر مستقیم به همین اسلام شما ربط داره و امثال جنابعالی هم یا مصلحتی یا عمدی و یا غیر عمدی دوست ندارید مردم بدونن مثلن پیامبر و امامهای این دین جنایتهائی مرتکب شدن که هولوکاست در مقابلش هیچه و میترسید یک موقع حقیقت روشن بشه و این دفعه مثلن قانونی تصویب بشه که هر کی جنایتهای محمد وعلی را انکار کنه بره زندان!!
    اما من معتقد به انتقاد بر اساس استدلال منطقی هستم و دوست ندارم با لفظ رکیک از کسی یاد بشه ولی هر کی با مدرک مستند ثابت کنه یک جانی بوده از ش استقبال هم میکنم
    بدرود

  19. اگریفونت Says:

    سلام رودرانر عزیز . امیدوارم حالت خوب باشه. حقیقتش رو بخوای جو دنباله هم چندان توفیری نداره رفیق…

  20. اگریفونت Says:

    یه سری به لینکها و کامنتهای این 2هفته بزنی متوجه میشی. دنباله خوشبختانه هیچوقت مشکل محفلی نداشته اما…

  21. اگریفونت Says:

    جو بی اعتمادی بین کاربران و مدیریت و برخوردهای بعضا نادرست همچنان کاربر تلفات میده.

  22. farhadooo Says:

    این جریان اخیر نقطه عطفی بود در رویه ی اولی الامر بالاترین که به طرز فزاینده ای قلدرمآبانه شده. من هم تا متوجه قضیه شدم به اعتراض پیوستم. امیدوارم این زیر بار زور نرفتن تداوم داشته باشه و همه ی دوستانی که در چند ماه اخیر از بالاترین ناراضی بوده اند به جای بالاترین فعالیت شان رو در دنباله ادامه دهند. وب ۲ که قحط نیست!

  23. صدای دوستان اعتصابی ما را بشنوید « فرهنگلستان Says:

    […] وبسایت بالاترین و مجازات برخی کاربران، فراخوانی برای اعتصاب به مدت چند روز داده است که با استقبال بخش قابل ملاحظه […]

  24. آقای بالاترین، صدای دوستان اعتصابی ما را بشنوید « فرهنگلستان Says:

    […] وبسایت بالاترین و مجازات برخی کاربران، فراخوانی برای اعتصاب به مدت چند روز داده است که با استقبال بخش قابل ملاحظه […]

  25. ابلیس Says:

    سلام رفیق
    متاسفم که کار به اینجا کشید اما قابل پیش بینی بود
    و شاید نیاز به یادآوری نباشه که هر حرکت مدنی نیاز به شعور مدنی و اجتماعی است

    ارادت فراوان

  26. MojIrani Says:

    Roadrunner عزیز، با شما و حرکت اعتراضی موافقم، عضو بالاترین نیستم ولی‌ روزی ۲-۳ بار سر میزدم که تا سه‌شنبه تعطیل می‌شه. درود به همه آزادگان

  27. دوید جکوب Says:

    رودرانر جان فرصت دیگه نشد که در بالاترین باهات در این زمینه صحبت کنم. من هم که از همون دقایق ابتدایی این تحریم در کنار سایر بچه ها بودم و نه تنها لاگین نکردم که سایت رو هم نرفتم ببینم و این دو روز رو هم می خواهم یکمی توی دنباله وقت بگذارم. یادش بخیر سال پیش که بالاترین از کار افتاد همه یک مدتی کوچ کردیم به دنباله…از این به بعد و پس از تحریم هم رودرانر اگر مهدی بالادار یک سروسامونی داد به سایت و نظر بچه ها تامین شد مثل سابق هستم توی بالاترین وگرنه انصافا می روم دنباله برای همیشه مثل بعضی از قدیمی های بالاترین که خودت هم می شناسی و رفتند برای همیشه به دنباله و سعی می کنیم که اونجا رو رونقش بدیم.

  28. علی .م...اروپا Says:

    با درود
    بنده برای همیشه به سایت دنباله رفتم و بخاطر اینکه بهش علاقه پیدا کنم عضو هم شدم و در چند روز آینده پس از مطالعه فضای حاکم در اون شروع می کنم با بچه ها کار کردن
    بای بای بالاترین برای همیشه.

  29. هاله Says:

    سلام دوست عزیز. گرچه عضو بالاترین نیستم اما گه​​گاه اخبار رو از اون طریق دنبال می​​کنم. باید بگم جدا» مونده​​ام در این​​که چه جور مدیران سایت فکر می​​کنند جای​​گاه ریاست دارند و مدیر عامل جایی هستند و کاربران هم مستخدمین​​ ایشانند و رابطه رییس و مریوسی​​ست و نگاه از بالا به پایی از نوع غیر محترمانه.

    من سال​​هاست عضو سایتی به نام http://slashdot.org/ هستم که شبیه همین کار را می​​کند منتها در امر تکنولوژی و در تمام این سال​​های مدید یک​​بار ندیدم مشابه چنین برخوردی رو با کاربران.

    جدا» جای تاسف داره که هر چه به دست ما بیفتند به گندش می​​کشیم. ببخشید. خودم هم ایرانی هستم اما واقعیتی​​ست.

  30. هاله Says:

    راست​​اش ابدا» کار سختی نیست بایکوت ایشان. برای من خیلی ساده​​ست. ابدا» محال است وقتی برای کسان​​ای که با دیگران این​​چنین غیر محترمانه برخورد می​​کنند بگذارم.

  31. هاله Says:

    اگر فرصتی باشه در وب​​لاگ​​ام به مطلب شما لینک می​​دم و در موردش می​​نویسم. موفق باشید.

  32. من بير سبزم Says:

    ما هم با اينکه عضو نيستيم ولي با شماييم (من و همه خانواده )

  33. roadrunnermd Says:

    از همه دوستانی که کامنت گذاشته اند تشکر می کنم
    تشکر ویژه از اون هموطنان نازنینی که با وجود اینکه عضو بالاترین نبودند با ما اعلام همبستگی کردند و شعور بالای مدنی خودشون را نشون دادند

  34. محفل Says:

    فکر کنم تا زمان مرگ به یاد محفل می مونی…نسوز پسر…نسوز

  35. paya Says:

    بالاترین خبرها balatariin.co.cc

    سیاره خبر
    * بالاترین
    * بی بی سی
    * جرس
    * دنباله
    * رجا نیوز
    * زمانه
    * سبز
    * عمومی
    * فارس
    * مهر
    * مهندس
    * کلمه

پاسخی بگذارید

