نهضـت قـاشـق زنــــی و ســـوت زدن

اکنون که مردم دلیر میهن مان خواهان حقوق حقه شهروندی خود هستند و متاسفانه با سرکوب ناجوانمردانه روبرو می شوند ، بسیاری از گروههای مختلف مردم هم دوست دارند که همراهی خود را با دیگر هموطنانشان نشان دهند اما احتمالا بعضی از محدودیت ها و معذوریت ها و یا فضای امنیتی اجازه این همراهی را به آنان نداده است. پس می توان در حاشیه ، کارهای دیگری هم که باعث مشارکت تعداد بیشتری از مردم بخصوص در شهرستانها شود پیشنهاد داد ، یکی از چیزهایی که به نظر من می رسد قاشق زنی است.
شاید نوجوانان و جوانان امروز ، تجربه قاشق زنی نداشته باشند اما حتما در مورد آن که یکی از آیین های چهارشنبه سوری است شنیده اند.
پیشنهاد من این است که شب ها حدود ساعت 9:30 همه مردم می توانند در این اقدام مشارکت کنند به این صورت که چهره بپوشانند که هویتشان شناخته نشود ( می توانند چادری بر سر بیندازند یا به هر طریقی که دوست دارند صورت را بپوشانند ) و سپس در کوچه و خیابان ، بالای بام و یا حتی پشت پنجره خانه اشان با قاشق بر کاسه مسی بکوبند برای طلب حقوق انسانی و شهروندی خود و برای تداوم آزادی خواهی.
برای این کار ابتدا باید اطلاع رسانی گسترده کنیم و یک شب را تعیین کنیم که از آن زمان همه شروع کنند ( مثلا سه شنبه شب 9 تیر ) و گروه دوستان یا اعضای خانواده ها می تونند قرار بذارند که اولش با هم شروع کنند.
دوستان دیگر هم اگر نکته ای در جهت این پیشنهاد یا پیشنهادات مشابه برای اینکه مردم بخصوص در شهرستانها بتوانند مشارکت بیشتری داشته باشند دریغ نکنند.

پی نوشت : یکی از دوستان در دنباله پیشنهاد کرد که از سوت زدن هم میشه استفاده کرد ( سوت زدن با یک سوت )

12 پاسخ to “نهضـت قـاشـق زنــــی و ســـوت زدن”

  1. ورتیگونه Says:

    رودی جان منکه نفهمیدم جدی نوشتی یا شوخی

    رودرانر : وقتی این را می نوشتم میدونستم که به نظر بعضی ها مسخره میاد . در واقع از یک زاویه هایی هم ممکنه همینطور باشه ، اما ظاهرا دوستان به این نکته توجه نکردند که گفتم در حاشیه ، و برای اینکه تعداد افراد بیشتری یک قدم هر چقدر کوچک بتونن بگن ما هم همراه هستیم. الان در بیشتر شهرستانها هیچ خبری نیست ، حالا به علل متفاوت ، ولی اگر راههای باشه که اونها هم بتونن با محافظه کاری ولی یک جوری نشون بدن که اونها هم خواهان حقوق خودشون هستند به نظرم کار خوبی میاد . برای همین سعی کردم کاری باشه که طرف از اینکه هویتش آشکار نیست خجالت نکشه یا مارکی بهش زده نشه و یا حتی اگر نمیخواد صداش مثلا برای الله اکبر شنیده بشه بتونه مشارکت کنه ، ضمن اینکه هیچ وسیله و آمادگی خاصی هم نخواد و برای همه کس با هر گروه سنی میسر باشه . این فقط به عنوان یک قدم کوچک در کنار کارهای دیگه پیشنهاد شد.

  2. ورتيگونه Says:

    نه رودی جان به نظرم مسخره نیومد، ولی یک لحظه فکر کردم شاید یکی از اون پست‌های تیپیکال شایگان باشه، اونایی که در عین جدی بودن ِ لحن، موضوعی رو به طنز می‌کشه.
    آرزوی بهترین‌ها

  3. Mehdi Says:

    سلام
    در صورت امکان برای من دعوتنامه بالاترین ارسال کنید
    متشکرم

    • roadrunnermd Says:

      دوست عزیز ، الان که ثبت نام در بالاترین آزاد شده و نیاز به دعوتنامه نداره گویا.
      در هر حال دعوتنامه ارسال شد

  4. milezok Says:

    آقا عالیه قاشق زنی!

  5. محمد صبا Says:

    پیشنهادی است که از آن استقبال نخواهد شد!

    من قصد دارم عضو سایت بالاترین شوم و طبیعتا نیاز به دعوتنامه دارم امکانش هست که برای من دعوتنامه بفرستید؟
    ممنون میشم اگه این کار رو انجام بدید

  6. sara Says:

    سلام
    در صورت امکان برای من دعوتنامه بالاترین ارسال کنید
    متشکرم

  7. کودتای ننگین Says:

    آشغال تو خیلی خری
    با دوتا آدی به من منفی دادی
    خیلی ما تحتت سوخته

    رودرانر : من اصلا نمی دونم شما کی هستید ، یادم هم نمیاد به شما منفی داده باشم ( در بالاترین ) ، من اساسا خیلی کم منفی میدم ، اگر هم منفی بدم دلیلش را توضیح میدم.
    شما فکر کنم اشتباهی گرفتید یا دچار توهم هستید
    یا اینکه یک احتمال دیگه هم میدم اینه که شاید من کامنتی در لینکی گذاشتم که به مذاق شما خوش نیامده ، حالا اینجا اینطور جو سازی می کنید

  8. علی Says:

    سلام اگر ممکنه یک دعوتنامه برای سایت بالاترین برای من ارسال کنید ممنون میشم ضمنا چند روز ثبت نام آزاد بود اما الان دوباره دعوتنامه ای شده . خیلی لازم دارم

  9. Ali Says:

    سلام و درود. پیشنهادی برای انجام کارهای کوچک کرده ام. فرصت کردی نگاهی بنداز چون ایمیل شما رو نداشتم کامنت گذاشتم:
    http://freelantern.com/p/?p=755

  10. رها Says:

    سلام – یه دست صدا نداره!
    http://yekiazhame.blogspot.com/2009/07/18-sms.html

    ظاهرا شما مرام ارسال دعوتنامه بالاترین هم دارید. من هم ممنون میشم اگه این لطف را در حق من بکنید. ضمنا با طرح شما موافقم ولی معتقدم که در شرایط فعلی که هر وبلاگ با مخاطب محدود طرحی را مطرح میکند به دلیل عدم اطلاع رسانی به نتیجه مطلوبی نمیرسیم برای همینه که فکر میکنم اگه وبلاگهای زیادی با هم ایده ای را مطرح کنند قطعا موفقتر و موثرتر خواهد بود

  11. عبداللطیف عبادی Says:

    داغ عبداللطیف عبادی به دلت!
    (:

پاسخی بگذارید

