هزارپای من کو؟

چندین سال پیش که انترن ( دانشجوی سال آخر پزشکی ) در بخش مسمومیتها بودم . یک شب که با دو تا از همکاران کشیک بودیم ناگهان دیدیم که یک آقا در حالت چهار دست و پا وارد بخش شد و  در حالی که زمین را جستجوگرانه نگاه می کنه همش میگه « هزار پای من کو ؟» بلافاصله پشت سرش دو تا خانم شیک پوش و آلامد خیلی سراسیمه و وحشت زده وارد شدند و درحالی که مرد همچنان چهار دست و پا روی زمین دنبال هزارپاش بود با حالت شرمزده بهش نگاه کردند و یکی شون گفت:

– دکتر جان تو را خدا ببین چی شده ؟ این شوهر من است . مرد خیلی محترمی است . مهندس و مدیرعامل یک شرکت است. یک ساعت پیش رفت بیرون با کسی قراری داشت از وقتی برگشته دیوانه شده و کارهای عجیب غریب می کنه .

و در حالی که تقریبا داشت به گریه می افتاد گفت اصلا سابقه چنین حالتهایی نداشته . من تعجب می کنم

اون یکی خانم هم گفت ما اصلا توی فامیلمون آدم دیوانه و روانی نداشتیم تا حالا . نمی دونیم چی شده یهو اینطوری شده.

خوب برای ما قابل حدس بود که چی پیش آمده . بعد از اینکه اون دو تا خانم را به آرامش دعوت کردیم. معاینه کاملی از آقا به عمل آوردم و بعد به خانم ها گفتم که ایشون بیماری روانی ندارند بلکه بر اثر مصرف موادی اینطور شدند و خوشبختانه اثرش موقتی است و برطرف خواهد شد.

همسر مرد گفت : چه موادی ؟ همسر من اهل هیچی نیست .

گفتم: خوب شاید خودش آگاه نبوده که داره اون ماده را استفاده می کنه .

بعد براش توضیح دادم که ایشون علایم مصرف حشیش را دارند و اگه خودشون آگاهانه مصرف نکرده باشند احتمال داره کسی سیگار پر شده با حشیش را به ایشون تعارف کرده و ایشون نادانسته مصرف کرده و دچار این علایم شده.

برای اطمینان خاطر خانم ها مرد را اون شب بستری کردیم و فردا صبحش با حال عمومی خوب و در حالی که رفتاری کاملا معقول و با پرستیژ داشت مرخص کردیم . خودش هم وقتی حالش خوب شد ماجرا را تایید کرد که قراری داشته با کسانی که زیاد نمی شناخته و اونجا کسی با اصرار بهش یک سیگار تعارف می کنه و بعد از کشیدن سیگار حالش بد شده بود و …

و اما در مورد حشیش :

حشیش از صمغ حاصل از ساقه و گل گیاه شاهدانه بدست می آید . اثر توهم زایی دارد. معمولا در پیپ یا سیگار دست پیچ (سیگاری) استفاده می شود. برای کسی که اولین بار است استفاده می کند و بخصوص در این مورد ما که حتی اطلاع و آمادگی آن را نداشته است اثراتش شدید تر است. علایمی که ایجاد می کند به صورت قرمز شدن چشم ها ، گشاد شدن مردمک چشم ، خشکی دهان ، افزایش ضربان قلب ،افزایش اشتها، اختلال در تمرکز و حافظه ، بی قراری ، کند شدن واکنش ها ،ایجاد توهم ، رفتار نامناسب مثلا خنده خیلی زیاد ، درک صحیحی از زمان نداشتن و افکار پارانوئید … است

ماری جوانا نیز از گل، برگ و ساقه گیاه شاهدانه تهیه می شود و اثرات شبیه حشیش دارد ولی به مراتب از حشیش ضعیف تر است .

برچسب‌ها: , ,

12 پاسخ to “هزارپای من کو؟”

  1. aminhashemi Says:

    ممنون
    نوشته جالبی بود تا حالا نمی دونستم که حشیش می تونه اثرات این چنینی داشته باشه

    شادکام باشید

  2. Top Posts « WordPress.com Says:

    […] هزارپای من کو؟ چندین سال پیش که انترن ( دانشجوی سال آخر پزشکی ) در بخش مسمومیتها […] […]

  3. xtrementalist Says:

    همه سیگاری بازهای حرفه ای برای اولین و دومین بار استعمال حشیش دچار هیچ حالت خاصی نشده اند. برای شما که انترن بودید آن روزها: این بابا ذاتا پارانویید بوده و با استفاده احیانا حشیش اوردوز کرده(فقط تو اون لحظات). مسئله دیگر اینکه آن آقا اگه سیگار می کشیده به آب خوردنی می تونسته فرق دود سیگار که خاکستریه رو با دود حشیش که سفیده، و حتا تفاوت بوی این و اون رو تشخیص بده! چه چیزها! برای شما که الان احتمالا افتخار جامعه پزشکی هستید عرض می کنم تاثیر ماده حشیش یا تتراهایدرو کانابینال روی کورتکس مغزه: عدم تعادل، سرخوشی، هذیان و… استفاده ش در دراز مدت فرآیند یادآوری رو دچار تاخیر می کنه و در نهایت به آلزهایمر منجر می شه. هزارپا و این جور چیزا مال مغز بیمار اون یارو بوده… از کوزه همان برون ترآود که دروست! موفق باشید

    رودرانر : دوست عزیز من نگفتم که همه افراد دچار این حالات میشن. اما ذکر کردم کسانی که بار اول است و بخصوص وقتی که اطلاع و آمادگی ندارد بیشتر احتمال دارد که دچار حالات توهمی یا به قول شما هذیان گویی شود. اثرات آن روی افراد مختلف بسیار متفاوت می تونه باشه . به علایم در آخر مطلب توجه فرمایید.همانطور که گفتم حافظه را مختل می کند اما اینکه باعث آلزایمر شود ثابت نشده است. شاد باشید

  4. صندوقک Says:

    ممنو ن اصلا نمی دونستم حشیش این اثر رو داره ، البته در کل نمی دوونم چه موادی چه اثری داره

    رودانر : ممنون از توجه ات. البته قابل ذکر است که در بیشتر افرادی که مرتب استفاده می کنند یا قبلا استفاده کرده اند وکم مصرف می کنند فقط علایمی مثل قرمزی چشمها و سرخوشی و افزایش اشتها دیده میشه و یا بعضا خنده زیاد . در هر حال علایم در افراد مختلف متفاوت است و شدت و ضعف دارد. به میزان و طریقه مصرف آمادگی قبلی و … بستگی دارد

  5. morteza Says:

    من حرفهای رودرانر را تایید می‌کنم و شخصا با موردی برخورد کردم مثل کسی که دستش را زیر شکمش گرفته بود و میگفت تو معد ه‌ام داره برف میاد می‌خوام فرش خیس نشه !! و یا کسی که در اثر مصرف حشیش می‌خواست دوست دیگمون را که دستش را زیر سرش گذشته بود با فکر اینه که فک دیده شکار کنه !! البته اینها آدمهای ظاهرا سالم بودن و به نظر نمیومد مبتلا به پارانوید حتا خفیف باشند!

    رودرانر : مرسی دوست عزیز که تجربه هایی که در این مورد داشتی مطرح کردی . همانطور که گفتی توهم یکی از علایم مصرف آن می تواند باشد

  6. صد لينك برتر روز- 10 تير87 « لينكدوني Says:

    […] هزارپای من کو؟ چندین سال پیش که انترن ( دانشجوی سال آخر پزشکی ) در بخش مسمومیتها […] […]

  7. سينا Says:

    مرسی از داستان بامزه و نکته های جالبت…ولی چه توهمای باحالو بامزه ای میزنن…

  8. علی Says:

    جالب بود. حشیش و ماروجوانا هر دو مخصوصا در استفاده اول می تونن توهمات شدید رو باعث بشند. ولی گمان کنم طرف به میل خودش کشیده بوده، بعد برای اینکه آبروریزی نشه گفته که نمی دونسته!
    مدتها پیش در یک مقاله خوندم که گاهی کسانی که استعداد شیزوفرنی دارند ممکنه که یک بار مصرف حشیش بیماری رو درشون فعال کنه!
    در ضمن رودرانر جان این فیدتو بسوزونی خیلی خوب میشه می تونی یک آیکون فید هم بذار صفحه اول وبلاگت البته بالاخره اون فید کوچولو پایین صفحه رو پیدا کردم ولی خوب دیگران شاید اندازه من نگردند!

    رودرانر : علی جان ، راستش من در وبلاگداری ناواردم و وقت هم زیاد نذاشتم روش . خیلی ممنونم از راهنمایی هات .

  9. پانوراما Says:

    آقا این اسنپ شات وردپرس رو خاموش کن،خفه کرد ما رو

  10. lastmet Says:

    سلام رود دانر در مورد حشیش میخواستم بگم که تا حالا بیش از 200 تا حشیشی دیدم ولی این هایی که تو میگی توهم واقعیه یه چیز عین LSD !
    تو آور دوز حشیش فرد مزکود کاملا سفید میشه حتی لب هاش ( عین مرده ها ) اگه خیلی خیلی آمور دوز کرده باشه بالا میاره بعدش در جا خوب میشه
    حشیش توهم این چنینی نداره یا باعث خنده یا گریه و یا خواب میشه

    ONE1!

  11. lastmet Says:

    بعدش دود حشیش از همه مخدر ها بد بو تر و سنگین تره یارو خالی بسته که ندونسته کشیده

  12. میعاد Says:

    خواهش میکنم به من بگین این که ادم از بوی حشیش بوخوری میشه راسته؟
    و دیگه اینکه حشیش چه بویی میده؟
    برادر من معتاده وقتی میخواستیم ببریم بستریش کنیم یه دودی به دودی در اتاقش خورد به من بعد از چند دقیقه به شدت منگ و گیج شدم و به شدت خواب الود و چشام هم قرمز شد و اشتهامم هم از بین رفت و عین گیجا تا سه ساعت منگ میزدم.
    میخواستم بدونم ایا منم چون بوخوری شدم عوارضی مثل کم شدن ای کیو و حافظه و… گریبان گیرم میشه یا نه اگه میشه تا چه حد؟
    لازم به ذکره که تازگی مغر شده وقتی من دوازده سیزده ساله بودم دو سه بار حشیش داده خوردم ریخته تو غذام.
    تو رو خدا به من بگین چه بلایی سرم اورده؟
    خودش که مغزش تعطیل شده و در تیمارستان دائم البستریه فقط واسه عیدا میارنش خونه.
    من الا پشت کنکوری رشته ی ریاضی هستم.
    تو رو خدا بگین چه بلا یی سرم اورده؟
    چون اون وقت ها که میگه حشیش دادم خوردت یادمه از خودم کمی بیخود میشدم وشعر میگفتم ومیخواستم چاپ کنم و مشهور بشم.
    در سن دوازده سیزده سالگی سه چهار بار حشیش داده خوردم و این اواخر هم بوخوری شدم. خواهش میکنم به من بگین چه بلا یی سرم اومده و ایا ای بلا ها ماندگار هست یا نه؟
    رودرانر : نگران نباش ، ذهنت را مشغول این چیزها نکن و سعی کن روی درست تمرکز کنی و به دور از مواد اعتیاد آور. موفق باشی

پاسخی بگذارید

